Newsletter
10 powodów, dla których warto zainwestować w zaplecze e-sklepu ERP

10 powodów, dla których warto zainwestować w zaplecze e-sklepu

Zakupy w e-sklepie są jedną z najprzyjemniejszych form kupowania – można się ze mną nie zgodzić... Oczywiście czasem warto się przejść do tradycyjnego sklepu chociażby po to, aby przypomnieć sobie jak to jest coś przymierzyć w przymierzalni, do której w okresie wyprzedaży jest kolejka, albo poczekać na swoją kolej przy kasie, albo chociażby po to, żeby obejść metry kwadratowe sklepu i stwierdzić, że nic tu dla siebie nie widzę :). Tradycyjne sklepy od zawsze walczyły o uwagę klienta przede wszystkim witryną czy też wystawą sklepową. Manekiny ubrane w najładniejsze kolekcje, które aktualnie mamy na sklepie – to działa. W przypadku niektórych sklepów okazuje się, że towar na wystawienie, to w zasadzie wszystko w czym możemy wybierać :) ale czy wchodząc do tradycyjnego sklepu zastanawiamy się nad tym jak wygląda jego zaplecze? Nie sądzę. Ja się nie zastanawiam, bo mnie to nie interesuje. Tym bardziej pewnie nie interesuje kupującego zaplecze e-sklepu. Pisząc zaplecze mam na myśli to wszystko, czego nie widzi i nie musi widzieć klient, a co sprawia, że jest profesjonalnie obsłużony (szybko i miło).

Zaplecze e-sklepu to: rejestracja i przebieg realizacji zamówienia, zarządzanie przyjęciem i wydaniem towarów, kompletacja towarów do wysyłki klienta, planowanie wysyłek, zmiana cen, zmiana danych kontrahentów, ewidencja i rozliczanie płatności, analizy i zestawienia mające zidentyfikować efektywność działania.

Klient, który dokonuje zakupów w e-sklepie widzi witrynę (portal) z towarem, im więcej przydatnych zdjęć do oceny zakupu tym lepiej, im bardziej przejrzysty i przekonujący opis tym lepiej. Obietnica szybkiej wysyłki w 24 godziny oraz gwarancja zwrotu… i jesteśmy przekonani do zakupów. Klient nie wie, jakie procesy zachodzą na zapleczu e-sklepu od momentu gdy on naciśnie button Zamawiam. Zostają uruchomione różne narzędzia informatyczne, które są przeznaczone do wsparcia procesu realizacji zamówienia. W tym system ERP. I to ten rodzaj systemu jest tym narzędziem, w które właściciel e-sklepu powinien zainwestować, jeśli chce odciążyć front-end, czyli „witrynę sklepową” z działań, których z założenia nie powinna wykonywać, a czasem musi z braku innych możliwości.

10 powodów, dla których warto zainwestować w zaplecze e-sklepu, czyli w tym przypadku w system ERP Streamsoft Verto to:
1.    Automatyzacja wprowadzania danych o towarach.
2.    Dobre zarządzanie magazynem towarów.
3.    Ułatwienie wymiany informacji o realizacji zamówień klientów.
4.    Synchronizacja informacji o cenach, stanach, kontrahentach, itp.
5.    Integracja różnych narzędzi dla e-sklepu.
6.    Automatyzacja i kontrola procesu rozliczania.
7.    Ewidencjonowanie informacji o płatnościach klientów.
8.    Przyspieszenie procesu realizacji zamówienia klienta.
9.    Analizy i zestawienia weryfikujące efektywność działania.
10.    Sprawne planowanie pracy "zaplecza" e-sklepu.


Zapraszam do obejrzenia materiału filmowego z webinarium. Na filmie są szczegółowo omówione wszystkie powody od 1 do 10… z sugestią, że może ich być dużo więcej, aby poważnie zastanawiać się nad wdrożeniem systemu ERP do wsparcia procesów e-commerce.