Newsletter
Integracja rozwiązań dla e-commerce, czyli rycerze króla Artura przy „kwadratowym stole”

Integracja rozwiązań dla e-commerce, czyli rycerze króla Artura przy „kwadratowym stole”

Co rycerze króla Artura mają wspólnego z e-commerce? Dlaczego integracja rozwiązań dla e-commerce z systemem ERP zwiększa wydajność front-endu, ułatwia obsługę logistyczną i odciąża z konieczności wykonywania operacji, które nie stanowią core-business?

Legendarny król Artur zdecydował kiedyś, że wszyscy jego rycerze będą zasiadać przy okrągłym stole. Tym samym każdy z nich będzie równy, nie będzie ważniejszych i mniej ważnych. Głos każdego z rycerzy był dla króla tak samo ważny, ponieważ każdy rycerz pełnił określoną rolę. Bez wątpienia, za ten pomysł, można nazwać króla Artura innowatorem. Większość władców zasiadała przy długim prostokątnym stole, gdzie odległość od króla miała swoje znaczenie i pokazywała kto jest najważniejszy w jego bezpośrednim otoczeniu. Każdy kto by spojrzał na obraz typowego króla i jego stołu, od razu wiedziałby z kim należy się liczyć na jego dworze J. Wyobraźmy sobie bardziej współczesny dwór i bardziej współczesnych rycerzy… Na przykład firmę handlową, która prowadzi sprzedaż również przez internet i posiada szereg narzędzi informatycznych, które mają to działanie wspierać. Szef takiej firmy, podobnie jak król Artur, spotyka się z dostawcami rozwiązań informatycznych, aby porozmawiać o integracji, czyli zasadach wymiany danych między ich narzędziami. Wymiany, która ma służyć klientowi i umożliwiać realizację obietnic, które mu złożono na stronie e-sklepu. Każde z narzędzi przeznaczonych do realizacji procesu e-commerce w firmie handlowej, pełni swoją rolę. Nie ma narzędzi ważniejszych i mniej ważnych, każde z nich ma swoje zadania, których prawidłowa realizacja sprawia, że klient e-sklepu jest zadowolony z szybkości i jakości obsługi. Nie ma również sensu na siłę zwiększanie roli jednego narzędzia poprzez rozbudowanie go o funkcjonalności, które rozpraszają podstawowe działanie. Takie podejście sprawi, że stanie się ono jak szampon 3 w 1, który jest „do wszystkiego po trochę”, a nie „do jednego konkretnie”. Dlatego narzędzia informatyczne zastosowane do obsługi procesów e-commerce mogą funkcjonować w jednej firmie handlowej i współpracować ze sobą, tak jak rycerze króla Artura, dla ogólnego dobra. Ta współpraca to właśnie integracja, czyli ustalenie przepływu danych pomiędzy e-sklepem, a system ERP oraz innymi narzędziami i usługami. Ponadto, integracja to zapewnienie także właściwego podziału ról i odciążenie poszczególnych narzędzi od wykonywania operacji, które nie stanowią ich istoty działania. System ERP wdrożony w firmie handlowej, która realizuje procesy e-sprzedaży – jest narzędziem, skutecznie przejmującym na siebie pewne działania, których nie musi wykonywać e-sklep. W systemie ERP można zarejestrować zamówienia jakie zostały złożone w e-sklepie, zarejestrować rozliczenia, weryfikować płatności, kompletować towary do wysyłki, realizować dostawy, rejestrować zwroty i reklamacje, itp. Integracja systemu ERP z e-sklepem może przebiegać na dwa sposoby. Pierwszy to taki, kiedy system ERP inicjuje komunikację z e-sklepem i żąda od niego przesłania danych. Drugi to taki, kiedy to e-sklep inicjuje komunikację z systemem ERP i żąda informacji. Ten drugi sposób, w naszej ocenie, jest lepszy, ponieważ e-sklep może inicjować odpytywanie systemu ERP wtedy, kiedy nie będzie mocno obciążony.

Wszystkie informacje o integracji systemu ERP Streamsoft Verto, który oferujemy dla firm handlowych realizujących e-sprzedaż, można obejrzeć w materiale filmowym z webinarium. Zapraszam dostawców rozwiązań dla e-commerce oraz prowadzących sprzedaż przez internet do zapoznania się z tym nagraniem.