Newsletter
Jak zarządzać ulem, czyli ERP dla e-sklepu

Jak zarządzać ulem, czyli ERP dla e-sklepu

Złożenie zamówienia w e-sklepie inicjuje proces jest realizacji. Klient tego procesu nie widzi, nie wie ile trzeba wykonać działań i sprawdzić informacji, aby jak najszybciej otrzymał zamówienie. Też jestem klientem e-sklepu i po złożeniu zamówienia interesuje mnie już tylko jak szybko otrzymam powiadomienie na telefon lub email, że moje zamówienie zostało zrealizowane…, a później dzwonek do drzwi, szybki podpis dla kuriera i już mogę rozpakowywać swoje zakupy :). Ale za nim do tego dojdzie, prześledźmy co dzieje się po tej stronie, której nie widzimy jako klient. Najlepiej to zaprezentuję na schemacie, który pokazuje przykładowy proces realizacji zamówienia w e-sklepie.

Jeśli czasem, jako klient e-sklepu zastanawiasz się, w kilka godzin po złożeniu zamówienia, dlaczego jeszcze nie masz zakupów u siebie w domu, to spójrz na schemat, a dokładnie na wszystko co jest poniżej niebieskiego paska z napisem Klient J. Tyle pracy musi wykonać zespół e-sklepu, aby w obiecanym na stronie internetowej czasie, dostarczyć zamówiony produkt. Od kiedy kolega, specjalista od systemu ERP dla e-commerce zaprezentował mi ten schemat i wytłumaczył co i jak działa, to zapewniam, że jestem o wieeeeeeeeele bardziej cierpliwym klientem J.

Zaczynamy realizację zamówień. Nadajemy statusy zamówieniom, sprawdzamy płatności, stany magazynowe, kompletujemy i weryfikujemy przesyłki, drukujemy listy przewozowe i inne dokumenty, wydajemy wysyłki... jednym słowem „zamieszanie jak w ulu”, dobrze widoczne, gdy e-sklep realizuje po kilka tysięcy wysyłek dziennie. Ale przecież ul, podobnie jak mrowisko, to jedne z najlepiej zorganizowanych miejsc w przyrodzie, gdzie każdy wie co ma robić. Podział zadań i przepływ informacji dobrze widać na naszym schemacie. Które działania może obsłużyć system ERP, aby usprawnić organizację wysyłek w e-sklepie? Odpowiedź na rysunku:

Dzięki możliwościom integracji systemu ERP Streamsoft Verto z narzędziami e-commerce, mamy do czynienia z wymianą informacji pomiędzy narzędziami. Na przykład, w przypadku złożenia zamówienia przez Magento, do systemu ERP Streamsoft Verto przesyłana będzie informacja o przyjętym zamówieniu. Zamówienie w Magento będzie miało stan: przetwarzane. Informacje o postępie realizacji zamówienia będą przesyłane z systemu Streamsoft Verto do Magento. W przypadku modyfikacji zamówienia w Magento, do Streamsoft Verto zostanie przekazana informacja o nowym zamówieniu, a zamówienie wcześniejsze – zostanie anulowane.

Więcej informacji o możliwościach systemu ERP Streamsoft Verto, jako narzędzia wpierającego zarządzanie w e-sklepie można dowiedzieć się z moich poprzednich wpisów: