Newsletter
Lean w e-commerce, czyli o tym jak zwiększyć wydajność front-endu

Lean w e-commerce, czyli o tym jak zwiększyć wydajność front-endu

Lean oznacza szczupły, odchudzony i kojarzy się najczęściej z produkcją, a nie z e-commerce. Koncepcja szczupłego zarządzania (lean management) i szczupłego produkowania (lean manufacturing) jest bardzo popularna, ponieważ zachęca do poszukiwania w firmie tych elementów, które nie dodają wartości, powodują błędy i przestoje oraz pogarszają jakość produktów i usług, a także ograniczają elastyczność działania. Metody i techniki zastosowane w tej koncepcji są tak proste i zdroworozsądkowe, że czasem aż trudno uwierzyć w siłę prostych rozwiązań zastosowanych do, wydawać by się mogło, złożonych problemów.

Lean w e-commerce, to według naszych założeń, odchudzenie sklepu internetowego z działań, które go obciążają i przeniesienie tych działań na system ERP, który z e-sklepem będzie zintegrowany. Zastosowanie takiego podejścia, w ramach którego wyraźnie porządkujemy zakres działań jakie powinien wykonywać e-sklep, a jakie system ERP - przynosi realne korzyści. Jak wynika z wyliczeń serwerowni dotyczących ruchu w e-sklepie, dzięki wdrożeniu systemu ERP Streamsoft Verto możemy ten ruch minimalizować w przedziale od 35% do 45%. O tyle jesteśmy w stanie odciążyć front-end.

W jaki sposób ?

Dzięki integracji systemu ERP Streamsoft Verto z dostawcami umożliwiamy automatyczne wciąganie cenników katalogowych, co oszczędza czas pracy o 80%, a ciągła automatyczna aktualizacja stanów magazynowych zapewnia oszczędność czasu związanego z wprowadzaniem danych ręcznie o 50%.

Integracja z bankiem umożliwia automatyczne rozliczanie wyciągów co zapewnia oszczędność czasu na poziomie 75%, automaty oparte o subkonta to oszczędność czasu równa 100%, automatyczne księgowanie to oszczędność czasu na poziomie 90%.

Integracja z kurierem w zakresie naliczania kwot do pobrania redukuje ilość popełnianych błędów do 0, podobnie generowanie listów przewozowych w momencie pakowania wysyłki.

Zapraszam do zapoznania się z prezentacją, w której pokazane są konkretne wartości jakie udało się uzyskać w wyniku wdrożenia systemu ERP Streamsoft Verto na „zapleczu” e-sklepu i odchudzenia platformy sklepowej z części zadań, które ją obciążały.